ACCOUNT MANAGER / SÄLJARE AV HRM-SYSTEM

Stockholm

Simployer, ett expansivt och nytänkande bolag söker säljare av unika HR-lösningar – HRM-System som effektiviserar manuella arbetsuppgifter och gör det enkelt att vara en bra arbetsgivare – Vi kallar det smartare HR!

Simployer söker en ambitiös Account Manager med sinne för att lära nytt och att strukturerat driva affären i mål. Gillar du HR relaterade frågor och har tidigare vana från SaaS-försäljning, då finns nu chansen till ett jobb där du både kan trivas och skapa framgång i försäljning. Vill du jobba med ett kundfokuserat och samarbetsvilligt team som värdesätter att ha roligt på jobbet? 

Tjänsten:

Simployer är inne i en expansiv fas och behöver utöka sin personalstyrka med en Account Manager. Vi söker därför en driven säljare som erbjuds bra möjligheter att växa och utvecklas med företaget. I rollen som Account Manager hos oss kommer du att ha en nyckelroll i företaget. Ditt arbetsområde kommer huvudsakligen att vara Stockholm med omnejd och en stor del av din arbetstid kommer att bestå av kundmöten, både fysiska och digitala.

Dina arbetsuppgifter:

Du analyserar och identifiera kundens utvecklingspotential samt nyckelpersoner och tar fram strategier samt aktiviteter för det fortsatta samarbetet. Du säkerställer ett målinriktat arbete med ansvar för din egen pipeline och driver självständigt prospektering, mötesbokning, offertgivning och inte minst stängning av affär. Ditt uppdrag är att sälja in HRM-system till nya kunder och till din hjälp får du bland annat leads från marknad och stöd från hjälpsamma kollegor och teamleader Henrik Sandström, som du även rapporterar till. För att lyckas och trivas ser vi gärna att du har:

  • Tidigare erfarenhet från SaaS-försäljning, B2B.
  • Förmåga att självständigt och systematiskt driva säljprocesser från start till mål.
  • Förståelse för HRM-frågor och hur verksamheter och fungerar.
  • Ett stort driv och arbetar strukturerat mot uppsatta mål.
  • Sinne för att lära och förstå och en fena på digitala system.
  • Samarbetsvilja och lätt för att bjuda på kunskap, omtanke ❤ och humor 😊

Som person tror vi att du är:

  • ambitiös, självgående och samtidigt en lagspelare
  • nyfiken, positiv och lösningsorienterad
  • analytisk, strukturerad och målmedveten

Vi erbjuder:

  • En trivsam och utvecklande arbetsmiljö. Vi säger själva att ”vi gör det enkelt att vara en bra arbetsgivare” – det är vi också för dig!
  • Möjlighet att jobba på ett stort bolag med enorma ambitioner framåt!
  • En nyckelroll i ett härligt säljteam med fantastiska kollegor
  • En hälsosam livsstil. Utöver möjlighet till friskvårdstid erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Simployer har även teamaktiviteter som anordnar gratis träningspass, såsom golf, paddel, löpning, m.m. Alla organiserade eller ledda av våra medarbetare!
  • Ett utvecklande och stimulerande arbete i en kreativ miljö.
  • Bra marknadsmässig grundlön, provision på all försäljning, samt attraktiva förmåner
  • Placering i Stockholm
  • Heltidstjänst

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Vid frågor når du Kajsa på 0735-21 65 31 / kajsa.sanden@salesonly.se.

ANSÖKAN

Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 48-50. I ansökan kommer du att få chans att bifoga ditt CV samt besvarar följande frågor: Varför vill just DU arbeta på Simployer? Har du erfarenhet från Saas försäljning? Beskriv din(a) säljerfarenhet(er). Vilken är din utbildning? Vad har du för relation till HR? Varför skulle just DU passa in hos oss?  Varmt välkommen! 

OM SIMPLOYER

Är medarbetarna den mest värdefulla tillgången för en verksamhet? Då är det viktigt att man förvaltar deras kompetens och bygger upp en hållbar företagskultur! Simployer stöttar och förenklar arbetsdagen för ledare, HR och anställda för över 1,2 miljoner användare i Sverige och Norge. Vår målsättning är tydlig: Att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare.