Kundansvarig Renrum
Här är din chans att bli en nyckelspelare i vår resa att förändra landskapet för renrum i Sverige, med vårt toppmoderna renrumstvätteri som etableras i Örebro. Som Kundansvarig för Renrums-kunder kommer du att spela en central roll i vår spännande tillväxtresa och bli en del av vår skandinaviska organisation.
Textilia är marknadsledande inom tvätt-, textil- och logistiklösningar. Vi erbjuder kompletta servicetjänster och är din professionella partner med expertis inom vår bransch. Med oss kan våra kunder centralisera sina behov och få unika och innovativa lösningar för deras verksamhet.
Om rollen
Som Kundansvarig inom renrumsmarknaden kommer du att ansvara för att underhålla och utveckla relationerna med våra befintliga kunder. Du rapporterar till den skandinaviska renrumsorganisationen och samarbetar nära med den svenska Driftorganisationen. Ditt fokus kommer att ligga på merförsäljning och kundservice för våra renrumskunder på den svenska och till viss del även den norska marknaden. Du kommer att samarbeta tätt med vår Key Account manager inom Renrum segmentet. I denna roll utgår du hemifrån och en stor del av tiden spenderas ute hos kund. Du kommer att ha ansvar för cirka 40-talet befintliga kunder. Du bor sannolikt i Mälardalen och du rapporterar till Lise Olsen som är vår Försäljningschef.
Rollen innefattar att:
- Ansvara för att upprätthålla och utveckla relationer med befintliga kunder främst inom läkemedels-, pharma- och elektronikindustrin.
- Erbjuda långsiktig och förtroendebaserad rådgivning samt skapa skräddarsydda lösningar för våra strategiskt viktiga kunder.
- Proaktivt identifiera och följa upp potentiella affärsmöjligheter och förhandla fram samarbetsavtal.
- Vara första kontaktpunkt för kundfrågor och problem, och säkerställa snabba och effektiva lösningar.
- Arbeta självständigt och ta ansvar för att våra kunder inom området med fokus på kundnöjdhet och stor proaktivitet.
Vem är du?
Vi söker dig som är en strategiskt inriktad lagspelare med ett starkt affärssinne och en resultatorienterad inställning. Du har tidigare dokumenterad erfarenhet av framgångsrik rådgivning och försäljning av komplexa lösningar av hyrlösningar, gärna på beslutsfattarnivå i kundens organisation. Din kommersiella utbildningsbakgrund är värdefull, men det är din erfarenhet och personliga kompetens som är avgörande. Du brinner för lösningsförsäljning och har förmågan att skapa resultat i en föränderlig marknad. Din starka affärskänsla, förhandlingsstyrka och administrativa skicklighet gör dig till en nyckelperson i vårt team.
Ditt positiva och öppna sätt gör det enkelt för dig att etablera och underhålla relationer med både kunder och kollegor. Du är strukturerad och en naturlig relationsbyggare med en stark servicekänsla som gör allt för kunden. Om du känner igen dig i denna beskrivning och vill vara en del av vår framgångsresa, ser vi fram emot din ansökan.
Vi Erbjuder:
- En självständig och varierad arbetsvardag i en dynamisk och innovativ organisation.
- En trevlig och informell arbetsmiljö med kompetenta kollegor som stöttar varandra.
- Möjlighet att utvecklas och utbildas i Value360, vårt försäljningsverktyg baserat på lösningsförsäljning.
- En grundlig introduktionskurs där du får inblick i produktionen och företaget.
- Marknadsmässig lön, inklusive tjänstebil och bonus.
- Möjligheten att vara en del av ett bolag med tydliga tillväxtambitioner i början av en spännande resa i Sverige som präglas av en professionell attityd och korta beslutsvägar.
Välkommen in med din ansökan!
Om oss
Textilia har i mer än 60 år drivit en cirkulär affärsmodell inom tvätt och uthyrning av textilier, mattor och hygientjänster. Detta är ett av Skandinaviens största tjänsteföretag som levererar affärsfokuserade lösningar till kunder från ett brett spektrum av branscher varje dag. Företaget omsätter +2 miljarder danska kronor och har mer än 2400 anställda i mer än 30 tvätterier i Danmark, Sverige, Norge och Litauen, som alla är en del av en unik kultur där frihet under ansvar och ömsesidig respekt är centralt. Textilia gör skillnad för både människor och miljö, och genom upcy-konceptet arbetar vi aktivt för att minska CO2e-avtrycket och uppfylla målet om 100% återvinning av kasserade textilier till 2025. Besök oss här.
I denna rekrytering samarbetar vi med Johnny Björklund på SalesOnly. För att du som kandidat ska få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via “Ansök här” i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Johnny på 0766202996 eller via mail johnny.bjorklund@salesonly.se.
OBS! I och med semestertider kommer återkoppling att ske först efter semestrarna i slutet av augusti.