Lediga jobb

Head of Customer Success

HEAD OF CUSTOMER SUCCESS – NY ROLL!

Vi söker en Head of Customer Success med passion för framgångsrik kundutveckling och kundvård med starkt ledarskap och erfarenhet av förändringsledning samt Customer Success. Är du rätt person för rollen kommer vi att erbjuda dig en spännande och utvecklande resa inom ett dynamiskt tillväxtföretag. Det är våra anställda som gör Hypergene framgångsrikt! Rollen är i första hand placerad i Stockholm, men Göteborg eller Malmö kan vara ett alternativ.

Hypergene är ett SaaS-bolag inom corporate performance management och project management. Vi hjälper våra kunder att effektivisera sina budget- och prognosprocesser, följa upp verksamheten genom avancerade analys- och rapporteringsmöjligheter, arbeta med målstyrning på ett sätt som bryter ner övergripande planer till mål, nyckeltal och aktiviteter i hela organisationen. Dessutom erbjuder vi ett effektivt och heltäckande stöd inom projekt-, resurs-, och portföljhantering.

Bland kunderna finns ca 80 kommuner inklusive Stockholms Stad och Göteborgs Stad, ATG, Viking Line, SSAB, TV4, Bosch, Porsche och Keolis. Totalt har vi mer än 500 kunder varav ca 250 i Norden och 250 i DACH-området. Idag är vi ca 200 medarbetare som täcker av hela kedjan från produktutveckling och leverans till kundsupport. Hypergene har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Skövde, Kalmar, Berlin och Köln.

VI ERBJUDER

  • Ett attraktivt jobb på ett framgångsrikt och lönsamt tech/SaaS-bolag i framkant
  • Ett ambitiöst, framåtlutat och samtidigt omtänksamt bolag – vi vill varandra väl
  • Ett bolag där vi hjälps åt – bra sammanhållning och positiv anda
  • Möjlighet att göra karriär och utvecklas
  • Kul, utmaningar, högt tempo och kunniga kollegor med passion för vad de gör
  • Högt engagemang där alla bidrar och kan påverka
  • Hybridkontor – individen är viktig för oss, work-life balance

OM ROLLEN OCH DIG

Hypergenes Services team är dedikerat till att leverera en världsklassupplevelse till våra kunder och hjälpa dem med komplexa saker som planering, riskhantering och prestationsuppföljning. Vi hjälper våra kunder att skapa betydande värde från Hypergene-plattformen.

I rollen som Head of Customer Success stöder du inte bara den nuvarande ledningen och det bredare teamet utan du blir också en del av tillväxten och utvecklingen av teamet när det expanderar till andra vertikaler och marknader. Detta är en möjlighet för dig att accelerera din karriär och lyckas i en miljö där du dagligen har möjlighet att göra en mycket positiv inverkan. Du kommer dessutom arbeta tillsammans med hjälpsamma och jordnära kollegor som är dedikerade och ambitiösa samt att du blir del av ledningsgruppen för Services.

Du har energi, eget driv och passion för kundutveckling och kundvård. Du jobbar ihärdigt för att med ditt team skapa resultat samt värde för kunderna. Du skapar tillit och förtroende i dina relationer, externt som internt, tar ansvar och tar dig an dina uppgifter med stort engagemang. Du är nyfiken, vill utvecklas och är en tydlig kommunikatör. Som person är du ambitiös, glad, positiv och strukturerad, du vill bidra med din kunskap och ditt ledarskap för att skapa värde.

Stakeholders hos kunderna är bland annat CFOs, Ekonomichefer, Head of Business Control och Senior Business Controllers.

Ditt team kommer att ansvara för att säkerställa kundförnyelser, samordna leveransen och skapa högkvalitativa tjänsteåtaganden för att säkerställa fullständig anpassning av Hypergene-lösningen i kundernas miljöer. Du kommer att förutse risker och potential för churn och samordna med interna team för att hjälpa till att driva potential för up-/cross sell.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Leda ett team av specialister inom Customer Success Management som är ansvariga för att säkerställa framgången för Hypergenes kunder, mäta kundens ROI och identifiera möjligheter att utöka och utveckla relationen med Hypergene
  • Säkerställa den fortsatta kvaliteten och utvecklingen för Hypergenes kunder – som ska resultera i ökad kundnöjdhet
  • Säkerställa och vidareutveckla hur vi, tillsammans med kunden, arbetar med gemensamma strategiska– och årliga utvecklingsplaner
  • Ansvara för att rekrytera, utbilda och coacha medarbetarna i teamet
  • Du kommer mätas på churn och revenue retention (NRR och GRR) och ansvara för våra förnyelser av avtal med kunden
  • Arbeta med Sales & Account Management för att samordna ditt team på det mest effektiva sättet gällande kundportföljen enligt årliga whitespace- och territorieplaner
  • Säkerställa att system och processer är på plats för att t ex mäta churn och framåtriktad retention

Detta kan bli en riktigt kul resa för dig som ser möjligheterna att kunna påverka och bidra med hela dig. Till ditt stöd har du kunniga kollegor och du rapporterar till Theres Nordblad, Vice President Services. En del resor ingår i tjänsten.

DINA ERFARENHETER OCH KOMPETENSER

Du har erfarenhet av ledarskap från liknande roll inom Customer Success som erhållits under de senaste 5+ åren. Du är självgående, driven, tar ansvar och driver ditt ansvarsområde på ett effektivt och självständigt sätt. Du kan prioritera och har förmåga att ibland arbeta under press för att slutföra uppgifter under snäva tidsfrister. Som person är du karismatisk, du får andra med dig, du har både bra självkänsla och självförtroende, du trivs i en dynamisk miljö samt är lösningsfokuserad. 

  • Förmåga att coacha och utveckla ditt team för att förbättra prestation och effektivitet
  • Mycket god förmåga att arbeta med kunder och förstå deras verksamhet och utmaningar
  • Erfarenhet av ekonomisk/strategisk planering
  • Förståelse och intresse för software och SaaS-tjänster
  • Välformulerad i tal och skrift på svenska och engelska (ytterligare språk som tyska och/eller franska är ett plus)
  • Du har relevant eftergymnasial utbildning
  • Meriterande: du har jobbat på ett SaaS/techbolag

Det är även meriterande om du har erfarenhet av offentlig sektor, LoU, CRM samt vana av förändringsledning.

Vill du bli en uppskattad kollega och ledare hos oss? Vi ser fram emot din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Seniora Rekryteringskonsult Miléne Strömqvist. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas: skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. OBS! Återkoppling om tjänsten sker först efter semestrarna.

MER OM HYPERGENE

Titta in på vår hemsida här

Läs om mina kollegor