Affärsinsikter

3 tips för hur du bäst designar din säljorganisation för framtiden!

För drygt två veckor sedan gick årets The Sales Conference av stapeln och det blev en spännande dag med många intressanta föreläsningar och nya insikter & spaningar!

Därefter följde The Sales Award Gala där vi fick äran att dela ut priset till årets B2B Commercial Director som i år gick till – Christopher Engman på CRO/CMO på Climeon. Stort grattis från oss på SalesOnly!

I vår monter kunde du plocka ihop din egen ultimata säljorganisation i vår godishylla vilket blev mycket uppskattat. Vi fick då också chansen att diskutera behovet av förändra sin säljorganisation för framtiden med många och vi kan här dela med oss av några av de tips vi gav under dagen.

  • Idag ser försäljning helt annorlunda ut än för bara 10 år sedan – Definiera vilka framgångsbeteenden och kompetenser som kommer att vara avgörande för din enhets framtida lönsamhet.
  • Se till att du har en bra process för hur du attraherar, utvecklar och behåller dina säljtalanger
  • Dagens talanger har andra krav på sina arbetsgivare – Var tydlig med vad ditt erbjudande är: vad får talangerna hos er?

Läs mer här om hur du på riktigt kan konkurrera om de bästa säljtalangerna på marknaden!

Har du några fler frågor eller vill komma i kontakt med oss – kontakta oss här!

Ser fram emot att höra av dig och önskar dig en fortsatt riktigt trevlig vecka!
Författare: Anna Falconer, Marknadsansvarig, anna.falconer@salesonly.se, +46 (0)73 661 30 40