Lediga jobb

Sales Manager - Accountor Finago AB

Välkommen till vårt team! På Accountor – Finago ligger vi i framkant. Tillsammans hjälper och stödjer vi tusentals företag att hantera sin verksamhet bättre och effektivare. Detta gör vi genom att erbjuda den bästa programvaran och de bästa tjänsterna för ekonomihantering på marknaden. Vi är en del av Accountor Group som är branschledare i Finland och förhoppningsvis snart också i Sverige! Vår mission är att stå i framkant med digitalisering av finansiella förvaltningsprocesser och hjälpa byråer att vässa deras samarbete med slutkunder.

Utveckling, nyfikenhet och tillväxt är våra ledord – vi har ambitionen att vara ett steg före och lära oss tillsammans. Vi vet att nya idéer kräver en öppen inställning och rätt miljö, och därför fokuserar vi också på att ge dig en stödjande och flexibel arbetsmiljö för att få saker gjorda. Vi har siktet inställt på att utveckla den svenska marknaden och det är här du kommer in!

Om rollen

Hos oss får du fokusera på det som du trivs bäst med. Försäljning! I den här rollen kommer du främst att söka nya kunder och bygga långvariga relationer med dem för att växa vår position på den svenska marknaden. Som Sales Manager får du möjlighet att vara med och utforma marknadsstrategin för vårt FMS-kluster i Sverige. Vi riktar in oss primärt till redovisningsbyråer med vårt FMS erbjudande som du kan hitta mera om på vår hemsida Procountor. Du rapporterar till Jaana Niukkala, Head of Sales. Bor du i Stockholm har vi vårt kontor i Vasastan där du kan utgå ifrån. Bor du i annan del av landet utgår du hemifrån.

I rollen som Sales Manager ingår att:

  • Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med potentiella kunder
  • Utforma försäljningsstrategier och presentera lösningar för att möta kundens behov
  • Förhandla och slutföra affärer för att säkerställa tillväxt och lönsamhet
  • Följa marknadstrender och konkurrentaktiviteter för att identifiera nya affärsmöjligheter och möjliga hot
  • Samarbeta nära med andra avdelningar för att säkerställa kundnöjdhet och framgångsrik leverans

Din profil

För att lyckas i den här rollen förväntar vi oss att du har erfarenhet av att framgångsrikt arbeta i självständiga säljpositioner och uppnå mål. För att lyckas i den här rollen måste du vara människo- och kundorienterad. Du arbetar med hög drivkraft och på ett systematiskt och målinriktat sätt.

Vi tror även att du har:

  • Vi tror att du har minst 5 år av dokumenterad B2B säljerfarenhet
  • Förmåga att skapa och implementera försäljningsplaner och driva försäljningsprocesser självständigt
  • Idealiskt sett en viss förståelse för automatiseringslösningar och ekonomihantering inom redovisningsområdet – berätta mer om din erfarenhet i din ansökan!
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Så varför ska du välja att arbeta med oss? Låt oss berätta!

Vi erbjuder fantastiska möjligheter för personlig utveckling både privat och i din roll. Med våra interna utbildningar och en årlig personlig budget för professionell utveckling vill vi se till att du kan utveckla dig själv som en expert inom ditt område. Vårt företag erbjuder bra karriärvägar inom våra olika produkter, projekt, länder och kluster.

Känns detta som ditt näste steg så skicka din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker i februari 2024, men vänta inte med att söka rollen! Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan – finns annonsen kvar så är den fortfarande sökbar!

I denna rekrytering samarbetar vi med Johnny Björklund på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Johnny på 0766202996 eller via mail johnny.bjorklund@salesonly.se.

Om oss
Finago AB är en del av Accountor – ett ledande molnbaserat FMS- och HR SaaS-programvaruföretag som stöds av sin teknikaktiverade tjänsteverksamhet. Vår mission är att hjälpa våra kunder att använda möjligheterna med modern teknik och digitalisering i sitt vardagsarbete och driva verksamhet på ett hållbart sätt. Totalt sysselsätter gruppen cirka 2400 yrkesverksamma i sex länder. Gruppens huvudkontor ligger i Esbo, Finland. Förutom Finland verkar vi i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina. Accountor Groups omsättning var 260 miljoner euro år 2022. Läs mera om vår redovisningsplattform Procountor här

Läs om mina kollegor