Lediga jobb

Area Sales Manager

Om oss

Vi på Marinfloc arbetar med system och digitala lösningar gällande vattenrening åt sjöfarten och har kunder över hela världen. Sedan 90-talet har vi utvecklat och levererat innovativa system för vattenrening inom den marina industrin. Genom systerbolaget Marin Sales & Production erbjuder vi nyinstallationer och konstruktion, medan Marinfloc Service & Support fokuserar på eftermarknad – service, reservdelar, support, uppgraderingar och digitala tjänster.
Tillsammans utgör vi en helhetsleverantör för hållbar drift till sjöss från leverans genom hela fartygets livscykel.
Vår vision är enkel: A clean sea.

Rollen

Som Area Sales Manager på Marinfloc Service & Support får du en nyckelroll i att driva tillväxten på eftermarknaden. Ditt uppdrag är att utveckla långsiktiga relationer med befintliga kunder – rederier, shipmanagers och tekniska avdelningar för att vägleda dem i hur de kan uppgradera, effektivisera och framtidssäkra sina befintliga system.

Du ansvarar för hela säljprocessen från ax till limpa, med befintliga kunder som redan har våra lösningar på plats. Affärerna handlar ofta om serviceavtal, digitala uppkopplingstjänster, reservdelar och ombord service – alltid med målet att skapa kundnytta, driftsäkerhet och regelefterlevnad.

Du samarbetar tätt med våra service, reservdelsavdelningen och produktägare inom digitala tjänster, samt med systerbolaget Marin Sales & Production vid uppgraderingar och nyinstallationer. Rollen utgår från vårt kontor i Varekil på Orust men finns möjlighet att på sikt utgå ifrån Göteborgskontoret.

Det här är en internationell roll där du besöker kunder över hela världen – bland annat i Asien, Grekland, Nederländerna och Mellanöstern. Du kommer att resa omkring 80-100 dagar per år, vilket förutsätter att du tycker det är kul att resa, möta människor och skapa relationer globalt. Du kommer alltid ha support från kollegorna på kontoret även om resorna utförs mycket självständigt.

Om dig – önskade kvalifikationer

  • Erfarenhet av teknisk B2B-försäljning, gärna inom marin, processindustri eller teknisk service – alternativt arbetar du idag i en serviceteknisk roll och vill ta steget mot försäljning.
  • Förståelse för livet ombord på fartyg (eller stor nyfikenhet på!) och hur vardagen till havs påverkar teknik och beslut. Serviceteknisk eller praktisk bakgrund – exempelvis från marin miljö, industri eller verkstad – är starkt meriterande.
  • En rådgivande, nyfiken och långsiktig approach i kunddialoger.
  • Strukturerad och datadriven i ditt sätt att prioritera, planera och följa upp.
  • Flytande engelska i tal och skrift.
  • En positiv inställning till en resande livsstil – där möten med människor, teknik och havsmiljön världen över är en naturlig del av jobbet.

Vi erbjuder

  • En nyckelroll i ett växande bolag med stark miljöprofil och teknisk innovationskraft.
  • Möjlighet att kombinera teknik, försäljning och hållbarhet i ett internationellt sammanhang.
  • Ett familjärt team med hög kompetens, korta beslutsvägar och genuint engagemang.
  • Frihet under ansvar och stor påverkan på hur du lägger upp ditt arbete.
  • Kontor i Varekil på Orust – eller möjlighet att utgå från Göteborg.

Marinfloc – our vision is clear: a clean sea.
Vill du bidra till en renare framtid till sjöss och arbeta i en miljö där teknik, ansvar och kundfokus möts? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Senior Rekryteringskonsult Kristin Axelsson på SalesOnly. För frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristin på 076-000 18 89 eller kristin.axelsson@salesonly.se. Finns annonsen kvar så är den fortfarande sökbar! Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen.