Vill du vara med och driva försäljningen av premiumprodukter till datacenter i Europa?
Hos oss på Pronomic får du chansen att arbeta med banbrytande lyftutrustning i en högst aktuell och snabbt växande bransch. Vi söker en nyckelspelare som vill utveckla starka relationer med våra kunder och ta dem på en framgångsrik resa med våra produkter och lösningar. Låter det som något för dig?
Din vardag
Som Key Account Manager hos Pronomic kommer du att arbeta i nära samarbete med både dotterbolag och direkt mot kunder inom datacenter inom vad vi kallar FLAPD-marknaden (Frankfurt, London, Amsterdam, Paris och Dublin) där många av Europas datacenter finns. Din roll är tvådelad: dels som stöd till våra dotterbolag som agerar som återförsäljare dels som självständig KAM mot våra största konton. Du kommer att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter och bygga långsiktiga relationer. Resor i Europa och kundbesök är en viktig del av rollen, där målet är att säkerställa att våra lösningar alltid är kundens förstahandsval.
Vem är du?
Vi söker dig som har en stark drivkraft och ett naturligt affärssinne. Du är kreativ, lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende hos andra människor. Du har också en god förmåga att navigera i en värld där alla lösningar kanske inte är självklara från början.
Krav:
- 3-5 års erfarenhet av B2B-produktförsäljning
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av försäljning inom relevant bransch så som till exempel datacenter, teknik eller industri
- Akademisk utbildning
- Erfarenhet av internationell försäljning är ett plus
- Bonus: ytterligare språkkunskaper
Om oss
Pronomic är en marknadsledare inom materialhanteringslösningar och har funnits sedan 1989. Vi utvecklar och tillverkar avancerad lyftutrustning som hjälper företag att arbeta säkrare och mer effektivt. Vår globala närvaro sträcker sig över flera kontinenter genom partners och dotterbolag, och vi fortsätter växa. Med stark fokus på kvalitet och innovation ser vi alltid till att våra lösningar möter de högsta kraven. Utöver detta har vi en stark ägare i ryggen och tillhör en bolagssfär med flertalet starka bolag.
Vårt erbjudande till den rätta kandidaten
Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett internationellt företag med stark tillväxt. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön, bonusmöjligheter och 30 dagars semester. Här får du vara med och påverka vår resa mot framtiden, med stora möjligheter till utveckling och karriär inom företaget.
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Seniora Rekryteringskonsult Johanna Nygren. Om du har frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta Johanna på johanna.nygren@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas: skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan annonseringsperiodens slut.