Lediga jobb

Regional Account Manager

ÄR DU VÅR NYA AFFÄRSDRIVNA KOLLEGA?

AddSecures pålitliga helhetslösningar är baserade på teknik för säker kritisk kommunikation som kombinerar konnektivitetsplattformar, programvara och tjänster, skräddarsydda för att möta kundernas behov inom olika branscher. Vi har över 50 000 kunder inom säkerhets- och trygghetsbranschen, räddningstjänst, fastighetssäkerhet och automatisering, byggbranschen, digital omsorg, transport och logistik, elnät, smarta städer m.m. Våra kunder skyddar sina livs- och affärskritiska verksamheter med lösningar från AddSecure. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner, och skapar affärsnytta. Vi använder vår expertis inom säker kritisk kommunikation och säker data i lösningar inom Smart Alarms, Smart Rescue, Smart Care, Smart Surveillance, Smart Transport och Smart Grids. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm och kontor i bland annat Göteborg samt hela Europa. Vi har över 1100 anställda i 16 länder.

Vårt Affärsområde Smart Alarms växer och söker till den del som heter Smart Rescue en Regional Account Manager för Stockholm och Norrland. Du är en driven, resultatfokuserad och ambitiös person som triggas av att göra affärer och skapa långsiktiga kundrelationer. Du har erfarenhet av komplex försäljning, gärna inom säkerhetsbranschen och når dina resultat med stort engagemang. Läs mer om vad som krävs för att axla rollen som Regional Account Manager hos oss.

VI ERBJUDER

Ett företag som är i en spännande utvecklingsfas. Vi brinner för att förbättra säkerheten hos våra kunder och vi tillhandahåller produkter av bästa kvalité och med den senaste tekniken. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor i Norden och övriga Europa. Vi ser medarbetarna som vår viktigaste tillgång!

Vi fokuserar mycket på vår företagskultur och våra värderingar. För oss är det av stor vikt att bygga en kultur där våra medarbetare trivs och vill prestera. Våra värderingar är enkelhet, kundfokus, laganda och samarbete och vi förväntar oss att alla som arbetar på företaget bidrar till dessa.

OM ROLLEN

Som Regional Account Manager ingår du i säljteamet för affärsområdet Smart Rescue där du ansvarar för försäljningen inom distriktet (Stockholm och Norrland). Våra kunder är främst skolor, kommuner och räddningstjänst men också privata bolag och industrier.

Vi erbjuder dig ett roligt och inspirerande arbete med att utveckla befintliga kundrelationer och etablera nya. Du blir en del av ett säljteam där vi arbetar tillsammans för att nå framgång och där teamarbete är en av nycklarna till ett välfungerande och framgångsrikt arbete. Vi har en etablerad produkt & tjänsteportfölj och bland dina kollegor finns både tekniska specialister och utvecklare att samarbeta med. För att trivas hos oss är du är resultatdriven och tycker om att arbeta mot satta mål. 

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Försäljnings- och resultatansvar för ditt distrikt
  • Skapa, bygga och förädla långsiktiga kundrelationer
  • Nykundsförsäljning
  • Driva säljprocessen från början till slut
  • Hjälpa kunder hitta de bästa lösningarna för deras behov
  • Genom värdeskapande försäljning förstå kundens affärsproblematik och presentera hur AddSecure kan bidra till att skapa värde och trygghet

Detta kan bli början på en kul och utvecklande tid för dig som har det som krävs för att lyckas i rollen. Du rapporterar till Director Sales Smart Alarms. Tjänsten innebär en del resor och du planerar i stor utsträckning själv dina dagar ute hos kunderna. I övrigt jobbar vi med hybrid arbetsplats och du utgår från kontoret många dagar men det är beroende på dina kundmöten.

OM DIG

Du är handlingskraftig, glad, positiv, stresstålig och du jobbar strukturerat samt är intresserad av att förstå din kunds verksamhet. Du är duktig på att skapa långsiktiga kundrelationer och gillar utmaningar och en dynamisk miljö. Du är resultat- och lönsamhetsorienterad, affärsmässig och har en stark vilja att bidra till att skapa värde för kunden. Du är trygg i dig själv, skapar tillit och förtroende samt tar dig an dina uppgifter helhjärtat. Du levererar kvalitet och tar ditt ansvar. Du har ett starkt självledarskap, ett framåtlutat och positivt mindset och ser dig själv som affärsman / affärskvinna.

För oss är det också viktigt att du gillar att arbeta i team, att du värdesätter kollegornas kompetens och ser samarbete som en framgångsfaktor för att nå både gemensamma och individuella mål. Du måste vara behörig att arbeta i Sverige och alla våra anställda genomgår en bakgrundskontroll som ett sista steg i rekryteringsprocessen.

DINA ERFARENHETER OCH KOMPETENSER

  • Lång erfarenhet som B2B säljare och vana att föra dialog på c-level
  • Lätt för att etablera kundkontakt och att driva säljprocesser framåt
  • Van att bygga långsiktiga affärsrelationer och att arbeta med lösningsorienterad försäljning samt att skriva professionella avtal
  • Erfarenhet från att hålla presentationer och produktutbildningar för en lite större publik
  • Starkt teknikintresse och du kan snabbt sätta dig in i nya produkter och lösningar
  • Förmåga att lyfta blicken från tekniska detaljer och se till kundens behov i ett större perspektiv
  • Goda kunskaper i Microsoft Office och gärna SalesForce
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
  • Du har B-körkort
  • Meriterande: du har god kunskap från säkerhetsbranschen med fokus på tekniska lösningar
  • Meriterande: du har erfarenhet av IoT och förstår det tekniska
  • Meriterande: du har erfarenhet från affärer mot offentlig sektor / LoU

Vill du bli en viktig del av vår spännande resa? – skicka in din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Seniora Rekryteringskonsult Cecilia Lallerman. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas: skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. OBS! Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringsperiodens slut.

MER OM ADDSECURE

Läs mer om oss här

Läs om mina kollegor

Viktig information!

Det pågår löpande bedrägeriförsök mot användare av tjänster på internet och just nu är det mycket aktiviteter kring olika kommunikationsplattformar där bedragare utger sig för att komma från oss på SalesOnly.

Vi vill betona att vi på SalesOnly aldrig kommer att använda tjänster såsom WhatsApp, Telegram, Apple iMessage, Instagrams direktmeddelanden, Facebook Messenger eller SMS för att initiera kontakt med våra intressenter. Vi kommer heller aldrig att be er om känslig information via dessa kanaler.

Tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor!