Har du erfarenhet från elbranschen och brinner för försäljning? Har du ett proaktivt tillvägagångsätt och drivs av lösningsorienterad projektförsäljning?
-Då letar vi efter dig!
Obo Bettermann är ett familjeägd företag med ett globalt huvudkontor i Tyskland. Med lång erfarenhet av industri, fastighet och skyddsinstallation är vi en global innovationsledare för kompletta lösningar inom elinstallationer. Med drygt 4400 anställda fördelat på 40 dotterbolag i 60 länder fortsätter vi nu att växa på den svenska marknaden och letar därför efter vår nya Regional Sales Manager.
Om tjänsten
I rollen kommer du ha ansvar över områdena Stockholm, Västerås, Uppsala, Sörmland, Gotland samt Östergötland där du kommer jobba proaktivt med nya och befintliga kunder. Du är ansvarig för hela säljprocessen från A-Ö samt kommer erbjuda hela vårt produktsortiment.
Vidare kommer du även:
- Arbeta självständigt med att identifiera befintliga möjligheter och behov hos kund
- Sammanställa kundanpassade lösningar och följer upp med en strukturerad plan för att uppnå satta mål
- Följa upp och öka merförsäljning på befintliga kunder
- Prospektera och bearbeta nya kunder och kontakter
- Projektleda installationen av sålda kundanpassade lösningar inom främst branscherna fastighet och industri
Du kommer ha hjälp i form av ett mindre nationellt säljteam och produktspecialister samt internationella kollegor. I rollen utgår du från ett hemmakontor och rapporterar direkt till VD.
Vi erbjuder
Som Regional Sales Manager hos oss erbjuder vi en omväxlande roll på ett företag med korta beslutsvägar och med en hög lyhördhet. Du får vara en del av en dynamisk bransch i ett marknadsledande företag där du kommer ha möjlighet att växa och utvecklas. Vi arbetar och lever efter ledorden stolt, ödmjuk och lyhörd vilket vi integrerar i alla delar av våra relationer, internt och externt. Vi erbjuder en marknadsmässig fast lön, tjänstebil, friskvårdsbidrag samt sjukförsäkring.
Om dig
Som person har du ett starkt eget driv och ett strukturerat arbetssätt. Du är proaktiv i ditt försäljningsarbete och har ett strategiskt- och affärsmässigt tankesätt. Du drivs av att göra skillnad och skapa mervärde för dina kunder samt vill jobba för att bygga långsiktiga affärsrelationer. Du arbetar efter ordspråket “laget före jaget” och vill bidra till hela teamets framgång.
För att ha bästa förutsättningar att lyckas i rollen ser vi även att du har:
- 3+ års erfarenhet av B2B-försäljning
- Erfarenhet från elbranschen
- Erfarenhet att sälja kundanpassade produkter eller tjänster
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort B
- Goda kunskaper i Office-paketet samt erfarenhet av CRM-system
- Meriterande: Relevant nätverk inom branschen
- Meriterande: Erfarenhet inom installation
Har du det som krävs för att lyckas i rollen – skicka in din ansökan!
Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringsperiodens slut.
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Sophia Silfvercrantz. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Sophia Silfvercrantz på nummer 076-0001869 eller sophia.silfvercrantz@salesonly.se.
Mer om Obo Bettermann:
Läs mer om oss på vår hemsida: Obo Bettermann