VILL DU BRYTA NY MARK TILLSAMMANS MED OSS PÅ STAMFORD AB?
Vill du med ett affärs- och lösningsorienterat kundfokus påverka din roll och utveckling, samt bidra till Stamfords fortsatta framgång? Här drivs vi av att förstå kundens affär! Sedan starten 1988 har vi haft visionen att ta ett aktivt samhällsansvar och genom vår expertis och kompetens bidra till en långsiktigt ökad lönsamhet för våra kunder och ett hållbart digitaliserat Sverige.
OM ROLLEN
Vi på Stamford AB söker just nu en affärsdriven och resultatinriktad Nordic Account Manager. Om du är en person som trivs i en dynamisk miljö där innovation och samarbete är nyckeln till framgång, är Stamford AB rätt plats för dig att arbeta på. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med många utmanande projekt och möjligheter att lyfta dig till nästa nivå och utvecklas i rollen.
En del i rollen som säljare kommer innebära att ansvara för att identifiera och driva affären på svensk och sedermera nordisk nivå mot såväl nya som befintliga kunder som består av stora konton med betydande potential. Våra säljcykler är ofta längre med ett större antal beslutsfattare, vilket förutsätter att du har en strategisk höjd och fallenhet för komplexa affärer där tekniska lösningar står i fokus samt ett genuint intresse för kundernas utmaningar och deras vardag.
OM DIG
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har:
Erfarenhet av systemförsäljning
Proven track record av nykundsförsäljning på strategisk nivå
En stark förmåga att identifiera kundbehov och skapa relationer
Insikter inom IT-branschen och dess produkter och tjänster
Förmågan att arbeta självständigt och proaktivt
En hög grad av självmotivation, drivkraft och nyfikenhet.
Goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift
VI ERBJUDER
Vi erbjuder möjlighet att arbeta med spännande projekt och utmanande arbetsuppgifter. Vi tror på att ge våra medarbetare frihet att utforska nya idéer och initiativ, samt att belöna hårt arbete och framgång.
Som Nordic Account Manager hos oss kommer du att ha en viktig roll i att bygga och utveckla våra kundrelationer. Du kommer att ansvara för att sälja våra IT-lösningar och tjänster till befintliga och nya kunder, samt att arbeta med att identifiera nya affärsmöjligheter på nya marknader.
Stamford AB har en stark företagskultur som präglas av hög professionalism, innovation och samarbete. Vi strävar efter att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till personlig utveckling, kreativitet och samarbete. Vi tror på att vårt bolag växer genom att våra medarbetare får möjlighet att växa och utvecklas i sina karriärer.
OM OSS…
Stamford AB ägs av Addnode Group och har idag 80 medarbetare fördelat runt och i Sverige samt i Indien. Kontoren finns i Stockholm, Göteborg, Karlstad och Malmö och Pune. Stamfords affärsidé är att leverera programvaror, tjänster och anpassade lösningar till kunder som har höga krav på driftsäkerhet i verksamhetskritiska system. Stamford jobbar idag både med stora privata verksamheter samt myndigheter. Distansarbetet har varit en del av verksamheten sedan länge och man strävar efter att vara på kontoret två dagar i veckan.
I denna rekrytering samarbetar vi med Cecilia Lallerman och Kristian Ekelund på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Cecilia på 0702229190 eller via mail cecilia.lallerman@salesonly.se eller Kristian på 072-3081645 eller kristian.ekelund@salesonly.se