Om rollen
MarketHype är en SaaS-plattform som hjälper sportklubbar, teatrar, festivaler och arenor att utveckla sin publik. I denna nya roll som säljare är du stationerad i Göteborg och arbetar mot marknaden i Sverige, Norge och Danmark. Telefonen är ditt främsta redskap när du bearbetar potentiella kunder och mötena sker oftast digitalt. Tillsammans ser vi till att vi får fler kunder och att våra kunder är så nöjda så att de rekommenderar oss till andra! Arbetet sker tätt tillsammans med Customer Success-teamet, så att våra kunder känner verkligt tillfört värde av vår tjänst.
Du kommer till en positiv och snabbväxande arbetsplats med en varm och omtänksam kultur. Kontoret är placerat i fina lokaler i centrala Göteborg och du ingår i säljteamet med ytterligare två säljare som rapporterar till säljchefen.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Prospektering, mötesbokning och kundmöten med potentiella kunder.
- Skapa offerter och skriva avtal.
- Inledande onboarding tillsammans med Customer Success-teamet, av nya kunder i MarketHype.
- Ansvara för affärsrelationen med våra befintliga kunder genom att vara pro-aktiva, närvarande och värdeskapande.
- Skapa samt medverka vid kundevent.
- Arbeta nära våra utvecklare för att hitta lösningar på kunders utmaningar, samt även vara en viktig del i produktens utveckling genom att bidra med input och feedback som kunder lämnar.
- Vara med och påverka säljgruppens utveckling.
Om dig
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är driven, nyfiken och resultatorienterad! Du brinner för att bygga relationer och är förtroendeingivande.
Vi ser gärna att du har:
- Minst tre års erfarenhet av att arbeta med försäljning, gärna B2B.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Ett tekniskt intresse och förståelse för system.
Det är meriterande med erfarenhet av digital marknadsföring, SaaS, startup-bolag eller event/hospitality branschen. Även ytterligare språkkunskaper är ett plus med tanke på vår Europaexpansion.
Om MarketHype
MarketHype är ett ungt och snabbväxande bolag som förändrar hur sportklubbar, teatrar, festivaler och arenor arbetar med publikutveckling och digital kommunikation. Vi erbjuder innovativa verktyg som hjälper arrangörer att skapa och behålla en engagerad publik. Våra lösningar är kända för att vara snygga, användarvänliga och enkla, något våra kunder uppskattar och ofta lyfter fram.
Hos oss blir du en del av ett kreativt och sammansvetsat team med stor branschkunskap och teknisk kompetens. Vi har internationella ambitioner och arbetar för att bygga den bästa plattformen för publikutveckling. Du får möjlighet att arbeta både på distans och från vårt kontor i Göteborg, med marknadsmässig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag – och en arbetsmiljö där vi har kul tillsammans på vägen.
Låter det intressant?
I den här rekrytering samarbetar vi med SalesOnly/Wise. Vi ser fram emot din ansökan med CV via Ansök här i annonsen. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroll.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på maggie.klingenstierna@wise.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
