Lediga jobb

Säljande Auktionsmäklare

Uppskattar du en roll med regionsansvar och frihet under ansvar där du dagligen bidrar till en mer hållbar framtid? Läs vidare! Nu söker vi en Säljande Auktionsmäklare (intern titel: Account Manager) med utgångspunkt i Norrköping, alternativt Linköping, Motala eller Örebro för att förstärka vårt säljteam.

Vad vi gör

Vi har en tydlig vision; Vi skall vara det pålitliga förstahandsvalet när det gäller att köpa och sälja begagnade maskiner, verktyg, fordon och inventarier. Genom vårt engagerade arbete förlänger vi både livslängden och värdet. På så sätt spelar vi en aktiv roll i den cirkulära ekonomin.

 PS Auction ser till att det som inte används snabbt kommer till nytta i annan verksamhet. Fullt fungerande maskiner, kontorsmöbler, det dyra reservdelslagret eller IT-utrustningen. Utrustning som det mindre företaget inte förmår anskaffa nytt, men likafullt behöver för att utvecklas. Genom att vi tar hand om konkurslagret, de outnyttjade maskinerna eller de för många artiklarna så kommer allt till nytta snabbare och bättre. Samtidigt ges människor en chans att växa vidare. Så bidrar vi till ett kretslopp där återanvändning blir avgörande för företagets ekonomi och sociala anseende.

Genom vår webbplats psauction.se möjliggör vi för människor och företag att konsumera med förnuft och ta ansvar för varors livscykel – från försäljning till köp, transport och användning.

 

Vad du kommer att göra

I rollen blir du en viktig del i vårt härliga säljteam och du får chansen att utvecklas i en kreativ och stöttande miljö där vi vågar prova och ändra för att hela tiden förbättra oss. För att lyckas i denna roll är det avgörande att du trivs med ett högt tempo och har en stark drivkraft att ständigt hålla en hög aktivitetsnivå i ditt arbete. Till din hjälp har du engagerade kollegor och supportfunktioner för att du ska kunna lägga din tid där du levererar mest värde – hos kunderna!

Även om vår försäljningsarena är digital är det personliga mötet med våra säljande kunder hjärtat i vår affär. Du kommer aktivt att söka och skapa nya affärsmöjligheter i din region. Rollen innebär att du både bearbetar nya kunder och långsiktigt utvecklar befintliga affärer – med målet att på sikt bygga en stabil portfölj.
Tjänsten innefattar dagliga resor i regionen, och ibland resor i övriga Sverige. Körkort är därför ett krav. Du utgår från hemmakontor och rapporterar till försäljningschef.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet inom sälj och gillar att bryta ny mark. Du är positiv, driven och nyfiken, ser möjligheter i förändring och trivs i en professionell miljö med hög grad av ansvarstagande och självständighet. Du finner dig i olika situationer och håller en god kommunikation både på svenska och engelska och är noggrann med detaljerna utan att tappa helhetsperspektivet. Om din omgivning skulle beskriva dig skulle de troligen beskriva dig som lösningsorienterad, professionell, lyhörd samt lätt att ha o göra med.

I rollen som Säljande Auktionsmäklare/Account Manager krävs även en förmåga att balansera förväntningar från fler parter, både säljande och köpande kund – att kunna mäkla ihop och avsluta affären så att båda parter blir nöjda. Känner du igen dig i beskrivningen är vi en bra bit på väg.

Krav:
– Tidigare erfarenhet av nykundsbearbetning med goda resultat.
– Hög aktivitetsnivå och driv.
– Körkort B.
– God digital kompetens (CRM, gärna AI som stöd i sälj).

Meriterande är om du har bakgrund i roller där du kombinerat säljande och rådgivande arbete gentemot två parter. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta mot industri- eller byggsektorn, eller från auktions- och återbruksbranschen, är det en extra styrka.

Vad vi erbjuder

När du arbetar med oss, blir du en del av ett företag där hållbarhet är en del av vårt DNA. Du kommer att ha möjlighet att göra en verklig skillnad varje dag, samtidigt som du utvecklas i en dynamisk och inspirerande miljö. För oss är medarbetarna väldigt viktiga, och trots att du kommer få stort eget ansvar kommer du vara del i ett gäng olika individer, med olika dialekter och bakgrund – men alla med samma passion för det vi gör. Vi erbjuder flexibla arbetstider och möjligheten att arbeta hemifrån, vilket ger dig friheten att balansera arbete och privatliv på ett sätt som passar dig.

Vi erbjuder även:

  • Maxat Friskvårdsbidrag

  • Tjänstepensionsavsättning

  • Sjukvårdsförsäkring

  • Förmånsbil

  • PS Auction är kollektivavtalsanslutet och tillämpar de förmåner avtalet innebär

  • ISO certifierade enligt 9001 och 14001

Kolla gärna in videon om vad våra medarbetare tycker om jobbet på PS

https://jobb.psauction.se/

Ansökan

Vill du också vara med och bidra till en mer hållbar framtid tillsammans med oss? Ansök nu! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna på johanna.nygren@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

 

Mer om PS Auction

Vi på PS Auction har tillsammans stora ambitioner med en tydlig passion för hållbarhet. Sedan 1958 har vi växt till ett ledande aktör inom auktionsbranschen och den cirkulära ekonomin, med närvaro i hela Sverige. Sedan 2022 är vi en del av den holländska auktionskoncernen TB Auctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter över 1000 personer.

https://corporate.psauction.com/

[Sökord: Norrköping, Östergötland, Linköping, Motala, Örebro, mäklare, säljare, ”account manager”, ”account executive” utesäljare, hållbarhet, återbruk, mäklare, b2b]