Om företaget
Orbyt är ett mycket framgångsrikt SaaS-företag (Software as a Service) som tillhandahåller flerkanaliga lösningar för fakturadistribution och betalningar till stora och globala företagskunder. Företaget har kontor i sex länder och har sitt huvudkontor i Oslo, Norge. Tidigare var Orbyt en integrerad del av NETS/Nexi-koncernen, men avyttrades till AnaCap Financial Partners år 2022 för att accelerera tillväxten och expandera till nya marknader.
Orbyt söker nu en erfaren Senior Sales Manager med ambitionen att ta nästa steg i karriären och bli en del av denna spännande resa. Företaget bygger just nu ett team av skickliga och ambitiösa säljchefer som drivs av tillväxt och har ett starkt kundfokus. Rollen innebär ansvar för att driva komplexa försäljningsprocesser inom företagssegmentet på den danska marknaden. Tjänsten är placerad antingen på kontoret i Köpenhamn eller i Stockholm, och du rapporterar till den nordiska försäljningschefen baserad i Stockholm.
Tjänstebeskrivning
Som Senior Sales Manager, med ansvar för den danska marknaden, blir du en del av Orbyts nordiska säljteam och ansvarar för ett definierat kundsegment med fullt ansvar för att sälja företagets SaaS-plattform. Huvudmålet är att bygga upp en stark säljpipeline och maximera ny bruttovinst genom aktivt arbete med potentiella kunder. Målgruppen består av företag med stora volymer av fakturor och dokument som skickas till konsumenter och företag – exempelvis inom energi, telekom/bredband, finans/bank och försäkring.
Du använder din erfarenhet och kompetens för att nå rätt beslutsfattare och konvertera leads till kunder. Arbetet innefattar prospektering av nya kunder samt att driva hela försäljningscykeln med hjälp av kanaler som telefon, e-post och LinkedIn Sales Navigator. Orbyt använder HubSpot som CRM-system, vilket blir ett viktigt arbetsverktyg i det dagliga arbetet.
Du kommer att sälja Orbyts flerkanaliga distributions- och betallösningar, vilket hjälper kunderna att uppnå betydande kostnadsbesparingar, förbättrat kassaflöde, minskad churn och bättre kommunikation med sina slutkunder.
Din profil
- Flytande i engelska och danska, både i tal och skrift.
- Universitetsutbildning, alternativt relevant arbetslivserfarenhet.
- Dokumenterat goda säljresultat från tidigare roller.
- Gedigen förståelse för flerkanalig fakturadistribution och betalsystem.
- Branscherfarenhet från energi, telekom/bredband, finans/bank eller försäkring.
- Erfarenhet av lösningsförsäljning till stora och globala företag.
- Van och trygg i dialog med beslutsfattare på C-nivå.
- Trovärdig och analytisk arbetsstil.
- Starka kommunikativa färdigheter och god presentationsförmåga.
- Självgående med förmåga att hålla hög aktivitetsnivå.
Förmåner
- Tjänstepension och sjuk-/invaliditetsförsäkring
- Sjukvårdsförsäkring
- Hälsobidrag: 5 000 DKK per år
- Ersättning vid användning av egen bil i tjänsten
Ansökan
Skicka in din ansökan med ett personligt brev och ditt CV. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Denna rekrytering hanteras i samarbete med Viktor Hernborg på SalesOnly. För att du som kandidat ska få bästa möjliga upplevelse ber vi dig att skicka in din ansökan via knappen ”Ansök här” i annonsen. Rekryteraren tar kontakt om din profil matchar tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. På grund av GDPR kan SalesOnly inte längre ta emot ansökningar via e-post. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Viktor Hernborg på +46 76 000 18 67 eller via e-post viktor.hernborg@salesonly.se.
Vi ser fram emot din ansökan!