Vill du vara med och skapa framtidens showroom och konceptinredningar för världsledande varumärken? Senab Concept söker nu en säljare med tydligt fokus på nykundsbearbetning inom konceptinredning till teamet i Göteborg.
Om SENAB Concept
Senab Concept är en del av Edsbyn Senab-koncernen och specialiserar sig på att leverera unika inredningskoncept till globala kunder inom bland annat retail, showroom och bilhallar. Bland våra kunder finns till exempel Volvo Cars och BMW. Vi erbjuder en helhetslösning från behovsanalys till design, konstruktion, tillverkning, projektledning, logistik och montering. Allt sker i nära samarbete med kundens eller våra egna arkitekter. Vi har levererat till över 80 länder och är kända för vår förmåga att leverera kvalitet, identitet och funktion i varje detalj.
Om tjänsten
Som säljare på Senab Concept ansvarar du för att identifiera och bearbeta nya potentiella kunder. Du arbetar strukturerat med prospektering, kartläggning av beslutsfattare och etablering av kontakt för att skapa långsiktiga samarbeten. Du driver affären hela vägen, från första kontakt till färdig affär och samverkar nära med interna funktioner för att säkerställa kvalitet i varje steg.
Du kommer att vara en nyckelperson i att bredda vår kundbas och skapa nya affärer. Din bas är kontoret i Göteborg och du ingår i ett erkänt team med stort stöd från närmsta chef och kollegor, projektkoordinatorer, inköp, hållbarhet, design och produktion.
Om dig
För att lyckas och trivas i rollen som säljare hos oss, behöver du tidigare erfarenhet av strategisk B2B-försäljning och du vet vad som krävs för att etablera och utveckla affärer i komplexa miljöer med flera beslutsfattare och långa säljcykler.
Du är en självständig doer som är van vid att kartlägga, kontakta och bygga relationer med nya kunder och du trivs i ett team där kunskap delas och framgång firas tillsammans.
Du är en person som är nyfiken, ansvarstagande, kommunikativ, och snabbt skapar förtroende och hittar vägar framåt, oavsett om det handlar om ett första samtal, ett rådgivande möte eller en förhandling.
Kanske har du flera gånger identifierat nya affärsmöjligheter där andra inte sett dem, tack vare din lyhördhet och ditt affärssinne
För att lyckas i rollen krävs att du:
· Är självständig, målinriktad och affärsdriven.
· Har förmågan att bygga nya relationer och driva komplexa affärer i mål.
· Är uthållig och förstår värdet av förtroendeskapande processer över tid.
· Har en god förståelse för konceptförsäljning och inredningslösningar
· Värdesätter teamwork, även när du ansvarar för din egen försäljning och budget.
· Körkort
· Duktig kommunikatör på både svenska och engelska.
Meriterande
· Har du erfarenhet från vår bransch eller närliggande ser vi det som starkt meriterande.
· Erfarenhet av arbete mot internationella kunder.
Vad kan SENAB Concept erbjuda dig?
· Spännande kundprojekt och ett ansvarsfullt arbete i en omväxlande och dynamisk miljö
· En utvecklande roll där din insats syns och gör skillnad
· Möjlighet att jobba med välkända varumärken på en internationell marknad
· Kunniga och hjälpsamma kollegor i ett sammansvetsat team
· Ett privatägt, väletablerat, tryggt och stabilt företag med kollektivavtal, friskvårdsbidrag och konkurrenskraftiga villkor
· Möjlighet till hybridarbete (1 dag/vecka på distans)
· Gedigen onboarding och löpande kompetensutveckling.
Ansökan
Är du redo att ta nästa steg i din försäljningskarriär och vara med och skapa framtidens inredningslösningar tillsammans med några av världens ledande varumärken?
Välkommen att skicka in din ansökan!
Vi uppskattar om du svarar på de urvalsfrågor som bifogas, de ger oss en snabb och relevant bild av din profil och ersätter det personliga brevet.
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren.
För frågor är du välkommen att kontakta Johanna på johanna.nygren@salesonly.se.
Alla ansökningar och kontakter behandlas självklart konfidentiellt.