Key Account Manager

KEY ACCOUNT MANAGER – Vi fortsätter utveckla och satsa på vår Direkförsäljning inom Key Accounts

DU BLIR EN DEL AV:

Du blir en del av Telenors Key Account team som har 10 av branschens bästa och mest meriterade Key Account Managers. Våra kunder är Sveriges 100 största företag. Vi löser våra kunders behov inom kommunikation, digitalisering och IT. I samarbete med specialister och stödfunktioner inom affärsområdet Business arbetar vi brett inom hela kundens organisation med att finna lösningar på allt ifrån stora strategiska utmaningar i kundens kärnverksamhet till standardleveranser i den operativa verksamheten.

DITT UPPDRAG:

Som Key Account Manager är du ansvarig för ett antal befintliga kunder och nyförsäljning emot ett antal utpekade kunder. Du arbetar tillsammans med ett team av kompetenta medarbetare som du styr med kundens bästa i fokus. Som ytterst affärsansvarig för dina kunder har du ständigt kontroll på kundens behov, intressen, utmaningar och agenda. Med stor erfarenhet av affärsmannaskap söker du ständigt lösningar för att vinna befintliga och nya kunders affärer.

DU HAR:

  • Stor social kompetens
  • Minst 5 år branschvana ifrån tele- och IT-branschen och erfarenhet av försäljning emot stora komplexa kunder.
  • Vana att arbeta i och leda team
  • Lätt för att skapa nya kontakter hos dina kunder
  • Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet är meriterande
  • Körkort är ett krav då tjänstebil ingår i tjänsten

DU ÄR:

Du är en driven, framåtlutad och relationsskapande person som hela tiden söker nya intryck och utmaningar. Du är trygg och erfaren, van att ta för dig, argumentera för din sak och vara i centrum. För rollen som Key Account Manager är handlingskraft motorn som driver din framgång. Du bör ha god samarbetsförmåga då samarbete med kollegor, management och övriga säljteamet är nyckeln till framgång. Till den ekvationen ska du kunna addera såväl människokännedom som näsa för affärer. Du stimuleras av ett högt tempo och tycker om att arbeta självständigt. Att du är noggrann och kvalitetsmedveten ser vi som en självklarhet. Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det – därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Petra Bruna. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Petra på tel: 076- 5259038 eller via mail: petra.bruna@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. 

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget, Glocalnet, Canal Digital Kabel AB, Open Universe, OpenNet, Ownit och Vimla. Tillsammans har vi över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 12,1 Mdr SEK (2013) och cirka 2000 anställda.

Sökord: KAM, Key Account Manager, AM, Account Manager, säljare, sälj, salesonly, B2B, BDM

 

Kontaktperson

Petra Bruna

Rekryteringskonsult
Stockholm
0765259038