Fortum Markets söker en Sales Manager

Vill du vara med och utveckla vår svenska elhandelsaffär? Nu har du chansen. Vi söker nämligen en Sales Manager till Fortum Markets – det ledande energi- och elhandelsbolaget i Norden, som erbjuder sina 1,3 miljoner kunder förnybar el och leder utvecklingen mot framtidens energilösningar.

Din roll

Med ena foten på vårt kontor i Stockholm och den andra på vårt Contact Center i Arbrå, får du en viktig och central roll i vår fortsatta utveckling. Du ingår i ett team med Sales Managers där du ansvarar för vårt Contact Center, som är en av våra viktigaste säljkanaler. Du har en beställarroll gentemot vårt Contact Center, där du samverkar med Contact center manager i Arbrå, som har det operativa ansvaret för verksamheten. Här blir ditt främsta uppdrag att skapa förutsättningar för kundcentret att uppnå extraordinära försäljningsresultat och skapa en förstklassig kundupplevelse. Du analyserar och följer upp verksamheten, utvecklar arbetssätt samt planerar, leder och följer upp säljaktiviteter och kampanjer med elavtal och tilläggstjänster för konsumenter och småföretag. Försäljning och marknadsföring går hand i hand i den här rollen. Du kommer även vara involverad i arbetet med att utveckla försäljning genom digitala kanaler (till exempel fortum.se och appar). Du rapporterar till Head of Marketing & Sales Sweden.

Vi erbjuder dig

Som medarbetare hos oss kommer du vara del av en organisation som arbetar i en framtidsbransch. Som en föregångare inom ren energi har vi alltid blicken fäst på framtida energilösningar och hur vi kan fortsätta att säkerställa en ren, säker och stabil energiförsörjning för framtida konsumenter.

Fortum är ett resultatorienterat företag som erbjuder utmaningar och ansvar. Vår arbetsmiljö präglas av värme och ömsesidig respekt, vi har en stark teamanda och arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål.

Som Sales Manager hos oss blir du en del av ett engagerat team med passion för att arbeta med försäljning, marknadsföring och analys – där fokus är att skapa en förstklassig kundupplevelse. Du kommer att vara på en marknad och i ett företag där det ständigt händer mycket, där du får goda möjligheter att vara med och utveckla och utmana – både dig själv och oss. 

Dina kvalifikationer

  • Flera års erfarenhet av att framgångsrikt arbeta med försäljning och kundservice inom kundcenterverksamhet
  • Du har ett stort intresse för och erfarenhet av arbete i digitala kanaler i samband med försäljning
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda förändringsarbete och att du är van att utveckla samarbete inom och mellan olika enheter/funktioner
  • Du har en relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning inom marknad och försäljning

Du trivs med att initiera och driva egna projekt, och du har ett kreativt tankesätt samt förmågan att få saker gjorda. Du skapar engagemang för förändring genom kommunikation och genom att skapa delaktighet. Sist men inte minst har du erfarenhet av ett datadrivet arbetssätt och att använda siffror för att arbeta strukturerat i dina projekt.

Intresserad?

Välkommen med din ansökan senast den 12:e Augusti. I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Christopher Thorstrand. Har du frågor, maila gärna på christopher.thorstrand@salesonly.se

OBS! Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför urval löpande så sök tjänsten via knappen ”ansök här” nedan.

Fackliga företrädare

Unionen, Robert Svensson, tfn 08-671 7000

SACO, Claes Frykstrand, tfn 08-671 7000

Kontaktperson

Christopher Thorstrand

Senior Rekryteringskonsult
Stockholm
+46 (0)76 525 90 16