Account Manager

Vill du jobba med ett av Sveriges mest innovativa leverantör av systemlösningar inom in- och utlåning? Brinner du för försäljning och har ett starkt affärs- och kundfokus? Då är du den Account Manager vi söker till Leandev!

Leandev är en leverantör av en molnbaserad finansiell plattform för banker, låneinstitut och kreditmarknadsbolag. LeanDev grundades 2007 och är i dag totalt 90 anställda med verksamhet i Stockholm samt ett helägt dotterbolag i Kina.

Dina Arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager arbetar du mot en egen budget och mot tydliga mål med kunder i både Sverige och övriga Norden. Som Account Manager ansvarar du för att utöka LeanDevs kundstock i Sverige, Norge och Finland och har övergripande ansvar för kommersiella avtal och tilläggsförfrågningar. I rollen är det viktigt att förstå processer rörande in- och utlåning då du jobbar nära med flertalet beställare i kundernas organisation.

I arbetsuppgifterna ingår att identifiera möjligheter hos nya och befintliga kunder. Du kommer att ha en direkt kommunikation med kunder gällande tidsplan, behov, önskemål och krav.

Din Profil Din vardag består bl.a. att genomföra ledningsgruppspresentationer, månadsavstämningar och planering med LeanDevs leveransavdelning. Vid förfrågningar om tillägg i produkter samarbetar du nära företagets Business Analyst och Projektledare för att säkerställa hög kvalité i leveransprocessen.

Vi söker dig som är ansvarstagande och har en professionell framtoning. Vi ser gärna att du har en förmåga att obehindrat röra dig i såväl mindre företag som i ledningsgrupper på större företag. Det är ett skallkrav att du har arbetat med komplex b2b- försäljning med flera tekniska aspekter i minst tre år, med inriktning på affärssystem, finanssystem, logistiksystem eller liknande. Det är starkt meriterande om har erfarenhet från en liknande produkt.

Meriterande om du har erfarenhet från IT/mjukvaruförsäljning sedan tidigare. Som person är du en social och driven relationsbyggare med en positiv inställning och har en förmåga att inge förtroende. Du har sinne för affärer och en god förmåga att av egen kraft och initiativ driva din försäljning framåt. Du skall också trivas med att presentera och vägleda kunden på ett pedagogiskt sätt. Det är även starkt meriterande om du talar något mer Nordiskt språk, som t.ex. Norska eller Finska.

Vi tror att du har:
• Minst 3 års vana av komplex B2B-försäljning
• Erfarenhet av finansbranschen exempelvis av betallösningar, försäkring eller lån
• Flytande språkkunskaper i svenska och engelska

Som person är du:
• Självgående
• Kommunikativ
• Vågar gå på avslut
• Positiv, flexibel men också strukturerad
• Driven, målmedveten och lyhörd
• Affärsmässig

Erbjudande:
• Ett utvecklande och stimulerande arbete i en expansiv verksamhet
• Marknadsmässig lönemodell
• Goda allmänna villkor
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan:
Ansök via länken. Har du uppföljande frågor är du välkommen att kontakta Viktor Hernborg på SalesOnly på mobil: 076- 000 18 67 alt. email: viktor.hernborg@salesonly.se

Kontaktperson

Viktor Hernborg

Senior Rekryteringskonsult
Stockholm
+46 (0)76 000 18 67