Key Account Manager

Har du tröttnat på långa pendlingar varje dag fram och tillbaka till kontoret? Eller otaliga rapporter som måste skickas in till en kontrollerande ledning som tar tid ifrån det du egentligen helst gör? Nämligen att bygga, förvalta och utveckla kundrelationer med ett långsiktigt mål. Läs då vidare! Här har du en unik chans att få en fri säljroll inom ett lönsamt entreprenörsbolag där du får vara med att bygga och stärka en redan lönsam verksamhet i en fri miljö.

Som Key Account Manager hos oss kommer du ha en viktig roll på ett entreprenörsdrivet bolag med stark tillväxt. Du kommer att få ansvar för en stark produktportfölj som bland annat innehåller O’Keeffe’s krämer Working Hands, en av världens mest sålda handkrämer, Bluemax akutplåster som idag finns hos de stora apoteken och flera andra starka och prisvinnande varumärken. Med eget säljansvar leder du och driver försäljningsarbetet mot uppsatta mål. Din utmaning och ambition blir att tillsammans med VD bygga vidare på en stark och lönsam verksamhet.

Vi erbjuder dig:

  • Ett spännande företag med stark tillväxt och en stark produktportfölj.
  • Ett flexibelt arbete med frihet under ansvar. (På riktigt.)
  • En kultur som präglas av flexibilitet, kreativitet, engagemang och ett starkt självförtroende.
  • Stort eget ansvar och en avgörande del av företagets tillväxt.
  • Trevliga och skickliga kollegor.
  • Ett fint och centralt kontor på Epicenter mitt i Stockholm samt trevligt kontor och lager i Åkersberga. Du väljer var du vill sitta och kan växla när det känns rätt. 

Rollen:

Ditt fokus kommer vara att förvalta dina befintliga kunder samt proaktivt bearbeta nya potentiella kunder ur ett långsiktigt och strategiskt perspektiv. Du kommer inledningsvis att gå parallellt med VD för en gedigen produktutbildning och inte minst kundutbildning. I takt med att du kommer in i rollen kommer du att få fullt ansvar för att utveckla affären med kunderna. Du kommer att arbeta mycket mot centrala inköpare på apoteken och för att hitta möjligheter inom dagligvaruhandeln. Vi ser gärna att du bor i Stockholm med omnejd.

Din personlighet:

Du är van att arbeta fokuserat och har en naturlig fallenhet för att se helheten i affären. Du har en stark inre drivkraft och mycket god förmåga att analysera, administrera och hålla koll. Du trivs med att ta ansvar i en affärsstrategisk roll och brinner för försäljning. För att lyckas i rollen krävs det att du har förmågan att axla ett individuellt ansvar på ett professionellt och resultatinriktat vis. Du är van vid ett proaktivt arbetssätt och har lätt för att inspirera och övertyga andra men utan att vara typen som ”går över lik”. Du förstår vikten av att vårda och utveckla dina relationer med ett kommersiellt tänk där du kan utgå ifrån kundens värld.

Vi söker dig som:

  • Har minst 5 års erfarenhet av en Key Account Manager-roll.
  • Sannolikt kommer från detaljhandel, FMCG eller dagligvaruhandeln.
  • Har visat att du kan sköta långsiktiga relationer och förstår värdet av resultat och inte bara omsättning.
  • Har god förståelse för ekonomi- och affärsprocesser.
  • Talar engelska och svenska obehindrat.
  • Har körkort.
  • Har du redan nu ett upparbetat nätverk inom dagligvaruhandeln är det starkt meriterande.

Låter denna roll som klippt och skuren för dig? Tveka inte utan ansök nu eftersom vi intervjuar löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Denado Nordic Brands AB är baserat i Stockholm och är ett entreprenörsdrivet bolag i stark tillväxt med stadigt ökande omsättning. Primärt riktar vi oss till den skandinaviska marknaden med smarta, innovativa och väldesignade produkter som får höga betyg hos användarna. Idag fokuserar Denado framför allt på fyra starka varumärken och är i start up-fas med ytterligare spännande produkter – alltid med fokus på kvalitet, miljömedvetenhet, leveranssäkerhet, service och långa kundrelationer. Vi samarbetar med alla de stora apoteken och många av de största butikskedjorna i Norden samt med flertalet distributörer både i och utanför Sverige.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys seniora rekryteringskonsult Johnny Björklund. Önskas ytterligare information når du Johnny på 076-000 18 07 eller via mail på johnny.bjorklund@salesonly.se. I denna rekrytering kommer urval ske löpande, därför ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker via ”ansök här”-knappen nedan som tar dig till vår hemsida www.salesonly.se

Kontaktperson

Johnny Björklund

Senior Rekryteringskonsult
Stockholm
+46 (0)76 000 18 07