Kundansvarig

Kundansvarig

Svensk Hypotekspension AB erbjuder personer som fyllt 60+ möjligheten att få ut pengar ur sin bostadsrätt, villa eller sitt fritidshus – och samtidigt bo kvar
Det är ett tryggt speciallån för äldre som vill få ett rikare liv, exempelvis göra vardagen roligare, resa mer, renovera eller hjälpa barn och barnbarn. I 13 år har vi hjälp över 11 000 pensionärer att frigöra sina egna pengar. Med en Hypotekspension bestämmer man själv hur länge man vill behålla lånet, hela livet ut om man vill. Dessutom behöver man aldrig omförhandla lånet och man kan aldrig bli skyldig mer än vad bostaden är värd

Hypotekspension är en så kallad kapitalfrigöringskredit, med fullständig trygghet enligt internationella konsumentskyddsregler. Svensk Hypotekspension är ensam i Sverige om att erbjuda denna lösning som är populär även i andra länder.

Från januari 2019 ingår Svensk Hypotekspension AB i Nordax Bank, en ledande specialistbank i Nordeuropa.

Vi växer och söker en Kundansvarig till vårt kontor i Göteborg!

Svensk Hypotekspension finns idag med kontor i Malmö och Stockholm. Vi ska nu expandera med uppstart i Göteborg. Du kommer som kundansvarig hjälpa pensionärer och äldre personer från första intresse tills de har fått lånet utbetalat. Du arbetar självständigt med kontakt via telefon och personliga möten. Ditt ansvar omfattar hantering av låneärenden, löpande kontakt med leverantörer, så som exempelvis värderare, och du arbetar aktivt med relationsbyggande rådgivning och uppföljning och ser till så att lösningen blir den bästa för kunden, även om det innebär att det i slutändan inte blir något lån.

Du agerar professionellt och pedagogiskt med ett socialt bemötande, tydlighet mot kund och med en hög moralkompass.

Vi erbjuder dig:

  • Ett meningsfullt arbete med stor betydelse för dina kunder. En känsla för att hjälpa äldre människor till ökad livskvalitet och trygghet
  • Möjligheten att starta upp regionkontoret i Göteborg
  • En liten stark organisation med bra stöd och mycket kompetens inom bolaget
  • En starkt stöd i marknadsavdelning med kommunikation och leadshantering

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av arbete med kundrelationer
  • Är ordningsamt, strukturerad med god administrativ förmåga och har erfarenhet av att arbeta i CRM-system
  • Är pedagogisk, har ett gott självledarskap, är rådgivande och med hög moralkompass

Meriterande är om du har erfarenhet av finansiella branschen/bostadsfinansiering och eller har bolånelicens.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnly. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Peter Aronsson (peter.aronsson@salesonly.se) alt +4670-603 38 10.

Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord; KAM, ”Key Account Manager”, AM, “Account Manager”, Kundansvarig, Säljare, Säljtjänst, Finans, bank, mäklare, kundansvarig, Göteborg, försäljning, säljansvarig

Kontaktperson

Peter Aronsson

Rekryteringskonsult
Göteborg
+46 (0)70 603 38 10