Account Manager – Staples Connect

Vi fortsätter vår tillväxtresa i Region Syd och söker nu ytterligare drivna medarbetare som vill ha en betydelsefull roll i vår utveckling. Dina uppgifter består av att prospektera, analysera, boka möten och bygga relationer med nya kunder och erbjuda våra produkter och tjänster inom IT-infrastruktur, dokumenthantering och Visual Communication. Du kommer att bygga upp din egna kundportfölj i syfte att skapa maximal affärsnytta för dina kunder.

Vi söker dig som är en affärsdriven, kommunikativ och lösningsorienterad individ. Du gillar att ta egna initiativ, är förtroendeingivande och har en naturlig affärsmässighet. Du är van vid att skapa resultat genom långsiktighet, ett helhetsperspektiv och en strukturerad bearbetning av marknaden.

För att lyckas i rollen är du ambitiös, trygg och driven i att producera och presentera kundanpassade lösningar, gärna i en komplex miljö för olika typer av beslutsfattare. Du är van vid att prospektera och på ett kreativt sätt arbeta fram och driva nya och befintliga affärsdialoger, avtal och samarbeten på en högre nivå, både internt och externt. Du behöver vara strukturerad då du följer din försäljning hela vägen till lyckad leverans, i samarbete med interna resurser.

Vi erbjuder dig:

  • Chansen att representera ett välkänt varumärke med gott renommé och fin historik
  • En betydelsefull roll som säljare hos en offensiv och attraktiv arbetsgivare
  • En stimulerande och utvecklande yrkesvardag i en spännande säljorganisation
  • Kompetenta och säljfokuserade kollegor i en positiv arbetsmiljö, fylld av kunskap och utvecklingsmöjligheter
  • Attraktiv lönemodell och förmånliga villkor

Vi söker dig som har:

  • Minst 2 års erfarenhet från B2B försäljning
  • Erfarenhet av prospektering och nykundsbearbetning
  • Förståelse och nyfikenhet för IT, teknik och utvecklingen inom området
  • Ett naturligt driv, en bra struktur och ett stort intresse av att skapa affärer och långsiktiga affärsrelationer

Meriterande

  • Erfarenhet från något av våra affärsområden; IT, Dokumenthantering och Visual Communication

Rollen kräver även att du är behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, har goda kunskaper i Officepaketet och innehar B-körkort.

Är det dig vi beskriver ser vi fram emot att läsa din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Rekryteringskonsult Theresia Årestad. För eventuella frågor kan du smsa / ringa Theresia på 0766-20 29 28, eller maila på theresia.arestad@salesonly.se. Urval för denna tjänst sker löpande men efter den 12/7 sker det under vecka 33 och intervjuer genomförs då under vecka 34-35.

Varmt välkommen med din ansökan!

Staples Connect

Problemfri IT i över 20 år! I över 20 år har vi har levererat varor och tjänster inom IT-sektorn. Dagligen hjälper vi kunder med allt från rena IT-konsulttjänster till service för skrivare och konferenssystem, samt all tillhörande kringutrustning och teknik. Våra konsulter med gedigen Microsoft-, Apple- och Linux-kompetens ser till att du som kund inte bara får tillgång till teknisk kompetens i toppklass, utan även IT- konsulter med hög social förmåga, en proaktiv inställning och en stor lyhördhet för just era behov.

Sökord: säljare, försäljning, sales, AM, ”account manager”, KAM, ”key account manager”, saleson

Kontaktperson

Theresia Årestad

Rekryteringskonsult
Malmö
+46 (0)76 620 29 28