Lediga jobb

Service Manager

Staria är på en tillväxtresa!

Staria grundades i Finland 2003 och vi är helägda av våra anställda och Vaaka Partners. Vår breda tjänsteportfölj inom finans/redovisning samt Netsuite ERP gör det möjligt för internationella tillväxtföretag att effektivt expandera sin verksamhet till nya marknader. Staria är det enda företaget i Europa som kan erbjuda internationella redovisnings- och resursplaneringstjänster till över 40 länder genom ett dedikerat team. Idag är vi 350 kollegor i 6 länder och 12 kontor – och växer!

Vi letar efter en Service Manager till vårt Stockholmskontor som vill vara med på vår fortsatta tillväxt

Staria expanderar i Sverige och vi söker en Service Manager som tillsammans med sitt team skall arbeta med våra existerande och nya kunder samtidigt som vi växer vårt team av redovisningsexperter. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Stockholm med möjlighet att fördela sin arbetsplats mellan bostaden och kontoret.

Denna tjänst är en perfekt möjlighet för dig som vill påverka och stödja våra kunders redovisningsmetoder och processer, samt leda ett team och hjälpa dina medarbetare att utvecklas i sina roller som redovisningskonsulter. I den här rollen stöds du av och rapporterar till Service Directorn för din enhet.

I den här rollen kommer du att vara:

  • En ledare av ett mångsidigt team av redovisningskonsulter och specialister. Du tar ansvar över dina teammedlemmars karriärtillväxt och utveckling, samt bidrar till en positiv atmosfär genom din erfarenhet och personliga egenskaper. Du anammar Starias värderingar och ser till att dessa genomsyrar den dagliga verksamheten.
  • En person som tar ansvar över kundnöjdhet, teamets och företagets lönsamhet samt verkar för ett gott samarbete mellan Staria och våra kunder.
  • Drivande i att kunden får det professionella bemötandet som dom kan förvänta sig. I detta ingår bland annat att utveckla en strategi för hur vår relation med kunden skall utvecklas, proaktiv merförsäljning samt sökandet av ytterligare förbättringsförslag för kunderna.
  • Någon som vägleder teammedlemmar i redovisningsfrågor och kundarbete.
  • En medarbetare som tar hand om teamets arbetsbelastning, fakturering, semesterplanering mm.

Vad hjälper dig att lyckas i den här rollen?

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning, företrädesvis med en universitetsexamen.
  • Betydande erfarenhet från att ha arbetat som redovisningskonsult eller som senior redovisningsekonom, redovisningschef eller motsvarande.
  • Gedigen förståelse för medelstora till stora företags redovisningspraxis.
  • Dokumenterad erfarenhet av att leda ett team, gärna med formellt personalansvar.
  • Erfarenhet av att haft ansvar för merförsäljning och utveckling av kundrelationer.
  • Viss tidigare internationell erfarenhet då vi arbetar med internationella kunder och tillhandahåller globala redovisningstjänster.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt.

Varför skall Du börja hos oss?

  • En fantastisk möjlighet att få verka i en internationell miljö som en del av ett engagerat team av experter.
  • En chans att vara med i en dynamisk organisation med högt i tak och korta beslutsvägar. Tillväxtmiljö med tillväxtinriktade kollegor!
  • På Staria är vi måna om din utveckling och tillväxt. Under 2022 lanserade vi ett dedikerat ledarskapsprogram som är till för att stödja våra ledares tillväxt och utveckling.
  • Vi uppskattar flexibla sätt att arbeta och stödjer aktivt dem som vill kunna arbeta hemifrån, inklusive bidrag för att du skall kunna skapa det hemmakontor som passar dig bäst.
  • Självklart har vi andra fördelar som en konkurrenskraftig ersättning, friskvårdsbidrag, övriga rabattprogram mm.

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se

Läs om mina kollegor