Lediga jobb

Customer Success Manager

Om Starweb och om rollen:

Varför våra kunder väljer oss som partner är tydligt – Vi är det absoluta förstahandsvalet för att du som kunds skall kunna växa smidigt med endast en helhetsleverantör av e-handel, identitet och ekosystem. Vi har 20 års erfarenhet i branschen och hjälper våra kunder att bli en utbildad e-handlare. Som Starwebs medarbetare trivs du bäst hos oss om du är en entreprenörsdriven, innovativ och engagerad person. Vi sätter högt värde i prestigelöst samarbete och där alla tar det extra steg som krävs för att nå framgång. Vi tror att en gemensam målsättning att alltid se till kundens bästa är en nyckelfaktor för att bibehålla de värdeskapande partnerskap och de konsultativa premiumlösningar vi erbjuder våra kunder och partners idag.

Som Customer Success Manager på bransch ledande Starweb får du arbeta som säljande rådgivare med en av marknadens bredaste paletter av systemlösningar inom e-handel. Ditt uppdrag startar när en ny kund har signerat ett avtal med befintlig säljare. Du onboardar nya kunder och ansvarar för att introducera och onboarda kunden i Starwebs produkt. Vidare säkerställer du att kunden använder produkten så effektivt som möjligt och därmed får ut det mesta av plattformen. Du vägleder kunden genom hela processen till dess att kunden är online med sin butik. Du arbetar samtidigt proaktivt med befintliga kunder med att hjälpa dessa i hur de bäst nyttjar systemen som de har investerat i. Du kommer att arbeta med telefonen som ditt primära verktyg för att utveckla, bredda och förnya befintliga kunder. Du kommer även att träffa kunder för att titta på förbättringslösningar och genomföra utbildningar i kundens nuvarande lösning. I din roll kommer du att samarbeta med övriga på säljavdelningen, marknadsavdelningen och projektledarna. Ditt största fokus är att fortsätta bygga goda relationer, identifiera merförsäljningsmöjligheter samt utveckla samarbetet med kunderna.

Vem söker vi:

För att vara framgångsrik som CSM hos Starweb är det av stor vikt att du trivs med och till stor del drivs av att hålla en hög servicegrad. Det är därför viktigt att du har vana vid att arbeta strukturerat och självständigt med fokus på att hjälpa såväl kunder som kollegor. Vi tror att du är en ansvarstagande person med ett starkt eget driv och du känner att du mår som bäst när du får möjlighet att ta egna initiativ. Du har en stark pedagogisk förmåga och kan på ett bra sätt utbilda kunderna i verktygen. Vidare är du en god kommunikatör som gärna gör det där lilla extra för att få kunden att känna sig sedd och hörd.

Vi ser att du:

  • Är en person som trivs i en säljkultur där egna initiativ och hög affärsmässighet premieras
  • Har drivit egna projekt eller har haft ett visst utvecklingsansvar inom något område
  • Är van med telefonen som ett viktigt arbetsverktyg i ditt dagliga arbete
  • Minst ett par års erfarenhet av B2B försäljning med tydlig inriktning mot IT nära tjänster (systemförsäljning, ERP, SAAS, mm)
  • Intellektuell höjd och förmåga att snabbt omvandla teknisk information till kundvärde
  • Vana av att arbeta gentemot beslutsfattare på hög nivå
  • Stor vana att strukturera och planera din tid och givetvis en vana att arbeta i CRM
  • Förmåga att formulera dig professionellt på svenska och engelska både tal och skrift

Är du rätt för oss? Välkommen med din ansökan!

Läs mer om Starweb

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Kristin Selander på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla intervjuer kommer under rådande omständigheter ske via video – med ett fysiskt möte med slutkandidat innan anställning. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen.

Läs om mina kollegor