Key Account Manager

Stockholm

VI BRINNER FÖR ATT HJÄPA MÄNNISKOR OCH GÖR DET MED HJÄRTA – ÄR DU VÅR NYA KAM?

SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller vi akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännande sjukvård, rese- och vägassistans samt olika hälsovårdslösningar. SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 6 strategiskt placerade kontor i partnersamarbete i områden med hög volym av ärenden. Med sina fler än 1000 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda mer än 37 olika språk. SOS International grundades 1961 och ägs numera av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden. SOS Internationals stora antal ärenden innebär att bolaget är en av de största assistansorganisationerna i Norden.

Vårt kundsegment inom Affärsområdet Mobiliy består idag av försäkringsbolag, bilindustrin, företagsflottor och leasingbolag. Tillsammans har vi byggt upp skräddarsydda white lable-lösningar för att varje bolag ska känna att deras kunder tas omhand utifrån deras profil och värdegrund. Med en operativ verksamhet som finns på plats dygnet runt, året runt, och med väl utbyggda nationella och internationella nätverk kan SOS International leverera akut assistans i hela Europa. Vi har allt från larmcentral för bilbärgning till kundtjänst för att svara i kunders telefon när de inte är på plats. Oavsett om det rör sig om punktering, starthjälp eller en större olycka så kan våra kunder lita på att deras kunder tas väl omhand.

SOS International söker nu dig som vill vara med och hjälpa människor tillsammans med oss. Du är en driven, resultatfokuserad och ambitiös person som triggas av att göra affärer och skapa kundrelationer med guldkant. Du har erfarenhet av komplex försäljning, gärna inom skadereglering och/eller bilindustrin och når dina resultat med stort engagemang. Läs mer om vad som krävs för att axla rollen som KAM hos oss på SOS International.

VI ERBJUDER

  • Verksamhet med minimal byråkrati – korta beslutsvägar och snabba beslut
  • Personlig utveckling, kompetensutveckling och karriärmöjligheter
  • Möjlighet att jobba med något viktigt – hjälpa nödställda människor
  • Engagerade kollegor som ställer upp – vi hjälps åt!
  • Frihet under ansvar – dynamisk affärsmodell – du kan påverka vad som ska levereras till kund
  • Familjär, prestigelös och lättsam stämning

OM ROLLEN

I rollen som KAM ansvarar du för ett antal nyckelkunder samtidigt som du jobbar med att etablera nya kontakter. Du lär känna dina kunder och deras verksamheter för att kunna erbjuda relevanta lösningar som skapar värde i kundens verksamhet samt för kundens kunder. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat följande:

  • KAM för nyckelkunder
  • Skapa, bygga och förädla långsiktiga kundrelationer
  • Nykundsförsäljning
  • Driva säljprocessen från början till slut
  • Hjälpa kunder hitta bästa lösningarna för deras behov
  • Genom värdeskapande försäljning förstå kundens affärsproblematik och presentera hur SOS International kan bidra till att skapa värde och trygghet
  • Tillsammans med säljstöd ansvara för en lyckad implementation

Detta kan bli början på en kul och utvecklande tid för dig som har det som krävs för att lyckas i rollen. Du rapporterar till Commercial Manager Mobility Division. Tjänsten innebär en del resor och du planerar i stor utsträckning själv dina dagar ute hos kunderna.

OM DIG

För att ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas ser vi gärna att du har erfarenhet av skadereglering (starkt meriterande!). Du är handlingskraftig, initiativtagande, prestigelös och intresserad av att förstå din kunds verksamhet och duktig på att skapa långsiktiga kundrelationer. Du är resultat- och lönsamhetsorienterad, affärsmässig och har en stark vilja att bidra till att skapa värde för kunden. Du är trygg i dig själv, skapar tillit och förtroende samt tar dig an dina uppgifter helhjärtat. Du levererar kvalitet och tar ditt ansvar. Du har ett starkt självledarskap, ett framåtlutat och positivt mindset och är en duktig nätverkare.

DINA ERFARENHETER OCH KOMPETENSER

  • Du har erfarenhet från försäkringsbranschen (skadereglering) eller bilbolag/-tillverkare (du kan verkstäder)
  • Du har erfarenhet av att ha jobbat som kundansvarig för större konton
  • Du skapar förtroende i dialog med kund, oberoende vem som är din motpart – du kan förhandling
  • Du är en duktig kommunikatör
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska (koncernspråk)
  • Du har B-körkort
  • Meriterande: du har jobbat nordiskt

Vill du bli en viktig och uppskattad kollega hos oss på SOS International – skicka in din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Miléne Strömqvist. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas: skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringsperiodens slut.

MER OM SOS INTERNATIONAL

Läs mer om oss här

Inget för dig?

Gå tillbaka till arkivet med lediga jobb eller skicka in en spontantansökan så får du uppdateringar när något liknande dyker upp.

Tillbaka till lediga jobb Spontanansökan