Key Account Manager / Säljare mot ÅF – ISOLDA

Vill du ta nästa steg i din karriär och ansvara för Isoldas utveckling av befintliga återförsäljare i Sverige? Isolda söker en KAM – Key Account Manager och som kundansvarig säljare mot ÅF, erbjuder du IT- lösningar och produkter från några av branschens starkaste varumärken? Isolda är en nordisk distributör och generalagent av starka varumärken inom tillbehör och förbrukning till det digitala kontoret och hemelektronik till den aktiva och mobila människan. Produkterna säljs via ett nätverk av över 3000 återförsäljare i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

OM ISOLDA & TJÄNSTEN – Ansvar och arbetsuppgifter

Isoldas ÅF kunder erbjuder IT som funktion, där molnet, drift, kontorsplatsen, mötesrummet och printlösningar paketeras som tjänst. Som distributionspartner och leverantör till våra kunder i 30 år, kan vi leverera kvalitet och finlogistik. Genom att sälja våra logistiklösningar, produkter och IT tjänster, kan våra kunders verksamhet vara lönsam och bibehålla tillväxt.

I rollen som Key Account Manager / Säljare på Isolda kommer du få förtroendet att ansvara för stora affärer och förvalta långa kundrelationer, därför söker vi en duktig medarbetare med förmåga att förstå och utveckla kundens affär. Vi värdesätter och ser fram emot en person med stark egen motor och som motiveras av att hitta nya vägar för att utveckla befintliga affärer och med förmåga att driva hem nya affärsmöjligheter.

Vidare söker vi dig med ett proaktivt och nyfiket förhållningssätt, med god förmåga att se affärsmöjligheter och innovativa kundlösningar, både vad det gäller Isoldas produkt- och tjänsteerbjudande. Du driver hela säljprocessen; från att ta fram kundplaner, prospektera och boka möten, till att skriva avtal och följa upp dina kunder. Till din hjälp har du flera av marknadens starkaste varumärken, ett team med kundorienterade kollegor som brinner för försäljning, långsiktiga kundrelationer, god service samt en vältrimmad logistik- och leveransorganisation.

Du ingår i ett ungdomligt, stolt och proaktivt säljteam och tjänsten utgår från Isoldas huvudkontor i Mölndal. Du bearbetar främst chefer på central nivå och arbetet innebär regelbundna resor med övernattningar, då ditt arbetsfält är hela Sverige.

VI ERBJUDER

  • En utvecklande tjänst hos ett sedan 30 år väletablerat företag.
  • Möjlighet att arbeta med stora affärer hos kunder där vi har ett mycket starkt renommé.
  • En viktig del i ett bolag som erbjuder snabba, flexibla, enkla och kundorienterade lösningar.
  • Chans att påverka och ta ansvar hos ett bolag med korta beslutsvägar.
  • En kultur som präglas av öppenhet, personlig service, engagemang och ett starkt självförtroende.
  • Möjlighet att få arbeta hos en distributör och generalagent av starka varumärken, inom tillbehör och förbrukning till det digitala kontoret.

OM DIG – ERFARENHETER OCH EGENSKAPER

För att lyckas i rollen som Key Account Manager hos Isolda, har du några års erfarenhet från B2B-försäljning och vi ser gärna att du har arbetat med försäljning av både tjänster och produkter, gärna inom IT, förbruknings- och/eller kontorstillbehör. Det är meriterande om du tidigare har sålt mot ÅF / Retail. Som person har du sinne för att skapa goda relationer och ett brinnande intresse för att utveckla affärer med god lönsamhet för kund och företaget du representerar. För att trivas i rollen har du ett starkt engagemang och en vilja att lyckas i allt du åtar dig. Vidare söker vi dig som är:

  • Resultatinriktad – Gillar att utmana dina kunder och är duktig på att ställa rätt frågor och har modet att finna nya vägar till framgång.
  • God ekonomisk förståelse och förmåga att bedöma värdet av olika lösningar för kund.
  • Engagerad – Proaktiv, driven och uthållig i din roll som säljare och kollega.
  • Självgående – Tar egna initiativ och trivs med ett högt tempo.
  • Relationsorienterad och lyhörd – Stark vilja att göra affärer, med fokus på förtroende och att förstå kundens verklighet.
  • En lagspelare och trivs med att arbeta i en fri och ansvarstagande roll, med tydliga mål.
  • IT van, med god IT förståelse och gärna med branscherfarenhet.
  • Van av att resa i tjänsten, samt möjlighet och vilja att bearbeta kunder över hela Sverige.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 32-33. Vi ser fram emot din ansökan. Varmt välkommen!

OM ISOLDA

Isolda är en nordisk distributör och generalagent av starka varumärken inom tillbehör och förbrukning till det digitala kontoret och hemelektronik till den aktiva och mobila människan. Produkterna säljs via ett nätverk av över 3000 återförsäljare i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Isolda grundades 1988 och med vår långa erfarenhet och djupa branschkunskap utvecklar vi sortiment och tjänsteutbud för att vara en inspirerande och innovativ partner till våra kunder, med bästa service, god lönsamhet och efterfrågade produkter.

Huvudkontoret ligger i Göteborg, med filialkontor i Oslo och Stockholm samt logistikcenter i Jönköping. Isolda är en del av Ambia Trading Group, noterat på Aktietorget, där även bolag som Intropris.se, Selector Logistik och Netpact Europe ingår. I koncernen arbetar totalt ett sextiotal medarbetare. För mer info om Isolda: www.isolda.se

Sökord: KAM, ”Key Account Manager”, AM, ”Account Manager”, Säljare, ”IT Säljare”, Säljtjänst, Försäljningsansvarig, ”Sales Manager”, Försäljningschef, regionssäljare

Kontaktperson

Kajsa Sandén

Rekryteringskonsult
Göteborg
+46 (0)73-521 65 31