Account Manager

Göteborg, Göteborg

Sveriges friskaste logistikkedja söker en Account Manager!
      
Tamro är Sveriges ledande företag inom läkemedelslogistik. Varje dag förser Tamro fler än 1 400 apotek över hela Sverige med läkemedel, samt hälso- och sjukvårdsprodukter. Det är ett viktigt uppdrag i den svenska värdekedjan för välbefinnande, ett uppdrag som vi tar på största allvar. Tusentals människors hälsa och ibland även liv hänger på att vi alltid levererar rätt produkt, i tid och i perfekt skick.

OM TJÄNSTEN

Tamro Sverige söker en engagerad och lösningsorienterad Account Manager, till avdelningen Supply Chain Service, med placering i vårt huvudkontor i Göteborg. 

Dina arbetsuppgifter innebär att vara den naturliga kontakten mellan Tamro och dina kunder, samt att vara den stödjande länken mot vår verksamhet. En viktig del av arbetet innebär att vara lyhörd och att analysera och förstå kundernas behov, för att kunna förse dem med lösningar som gör det möjligt att avlasta deras verksamhet och vidareutveckla vår affär och relation. Tjänsten innebär att identifiera, bygga och hjälpa nya kunder, samt att utveckla och underhålla befintliga kundrelationer.

Som vår nya Account Manager hos Supply Chain Service, vänder du dig till små och medelstora läkemedelsföretag, nationella såsom internationella. Utifrån kundens behov, vårt erbjudande av effektiva logistiklösningar och våra värdeskapande tilläggstjänster, presenterar du tillsammans med vår kompetenta projektorganisation den bästa lösningen för dina kunder.

Du ingår i ett fartfyllt och roligt team som både utmanar och stöttar varandra. Tillsammans håller vi tempot uppe och arbetar mot uppsatta mål.  Du rapporterar till chef för Supply Chain Service.

TAMRO ERBJUDER

Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst i ett marknadsledande företag inom apoteksdistribution och som har en stor internationell ägare bakom sig. Vi är en innovativ arbetsplats i ständig förändring, med fokus på att skapa förutsättningar för en hållbar läkemedelsdistribution och marknad.

Vidare erbjuder vi en

  • omväxlande säljtjänst i ett välmående, stabilt och välrenommerat företag
  • intressant tjänst som är perfekt för dig som älskar att arbeta projektorienterat och långsiktigt, utifrån såväl nya som väl beprövade processer och rutiner
  • viktig roll i ett starkt team, med kompetenta, engagerade och roliga kollegor
  • generösa personalförmåner, såsom företagshälsovård och friskvårdsbidrag
  • gedigen introduktion som ger dig rätt förutsättningar för att lyckas

OM DIG – EGENSKAPER OCH ERFARENHETER

Du är en drivande och engagerad person som sätter kunden i fokus. Som person är du social, lyhörd och har lätt att skapa relationer och trivs i mötet med kunden. Du gillar att arbeta i team och har även förmågan att prestera individuellt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är prestigelös och arbetar proaktivt och målmedvetet för att uppnå dina och företagets uppsatta mål. 

Du är en naturligt ansvarsfull och förtroendeingivande person som drivs av att nå goda resultat och att hjälpa människor i alla led. Vidare är du service- och lösningsorienterad, samt trivs med att driva projekt och affärsdialoger på flera olika nivåer.

Vidare ser vi gärna att du

  • har minst 3-5 års erfarenhet av tjänsteförsäljning inom B2B
  • är en lyhörd, engagerad och samarbetsvillig medarbetare, med förståelse för komplexiteten i att driva projekt- och konceptförsäljning framgångsrikt
  • är proaktiv och har en uthållighet att driva långa kundprocesser
  • har förmåga att se helheten och att skapa förståelse och lösningar utifrån olika förutsättningar och kundens behov
  • drivs av att uppnå uppsatta försäljningsmål
  • med starkt resultatfokus, har du modet att driva till affärsavslut
  • är ansvarstagande, analytisk, noggrann, strukturerad och självgående
  • är ärlig, social och mycket förtroendeingivande
  • har akademisk examen, alt annan relevant utbildning
  • innehar B-körkort, samt vana från CRM och goda kunskaper i Officepaketet
  • talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
  • gärna har erfarenhet från logistik- och läkemedelsindustrin

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa via sms 0735-21 65 31 eller mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Är det dig vi söker? Vänta inte med att skicka in din ansökan – Vi ser fram emot att få ta del av din härliga och resultatinriktade personlighet i vårt team! Varmt välkommen!

Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, ”Account Manager”, AM, säljjobb, ”regionsäljare”, B2B, sales, ”tjänsteförsäljning”, ”lediga säljjobb”, ”säljjobb Göteborg” ”salesonly”

OM TAMRO

En väl fungerande läkemedelsförsörjning handlar om samarbete och förtroende. Tamro är en oberoende aktör och arbetar med läkemedelstillverkare, apotek, konsumenter och patienter. Vi samarbetar med cirka 150 läkemedelstillverkare och ser till att lagerhålla samt distribuera deras produkter ut till apotek och sjukhus. Tamro erbjuder dessutom nordiska distributionstjänster och ett stort antal tilläggstjänster för att göra våra kunders vardag enklare.
Det arbetar drygt 550 personer på Tamro och företaget är kvalitets- och miljöcertifierat enligt ISO 9001 och ISO 14 001. Vi har distribunaler i Göteborg, Stockholm och Umeå, samt centrallager i Göteborg och Stockholm.
Tamro är ledande i Sverige på läkemedelslogistik och ingår PHOENIX group, en europeisk koncern med över 150 distribunaler i 25 länder.
Mer om Tamro: http://www.tamro.se

Kajsa Sandén

Senior Rekryteringskonsult
+46 (0)73-521 65 31